Allmänt

www.tracker.fi är en nätbutik för Natlink Oy:s egna produkter och kompletterande produkter. Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Dessa villkor avser Natlink Oy:s (VAT-nummer FI04205273) leveransvillkor. Här får du information om bl.a. leveranssätt, fraktpriser, kundreturer och betalningssätt i nätbutiken.

Alla priser √§r inklusive moms (VAT). Priset visas i euro (‚ā¨), om inget annat anges. Det slutliga priset och merv√§rdesskatten visas n√§r du har bekr√§ftat leverans- och betalningsadressen.

Vi förbehåller oss rätten att frånträda köpet eller ändra priset, om den beställda produkten eller dess pris inte motsvarar det riktiga marknadspriset t.ex. på grund av den mänskliga faktorn eller ett tekniskt fel i nätbutiken.

Vi förbehåller oss rätten till ändringar av priser och villkor utan särskild underrättelse. Kunden åtar sig att följa dessa leveransvillkor vid beställning.

Klarna payments Matkahuolto Posti Oyj Postnord Ab


Leveranstid

Leveranstiden f√∂r en best√§llning beror p√• produkternas leveranstider samt valet av betalnings- och leveranss√§tt. Leveransen kan t.ex. f√∂rsenas n√•got vid girering i f√∂rskott eftersom betalningen m√•ste vara registrerad p√• v√•rt konto innan vi kan b√∂rja behandla best√§llningen. Normalt b√∂rjar vi behandla en best√§llning den f√∂rsta vardagen efter att den togs emot, och d√• blir leveranstiden 1‚Äď3 vardagar.

Leveranstiden anges på produktkortet för respektive produkt. Villkoren för betalnings- och leveranssätten hittar du på denna sida under Leveranssätt och Betalningssätt. De angivna leveranstiderna är uppskattningar och binder inte säljaren.


Leveranssätt

Vi levererar beställda produkter på nedanstående sätt. Vid varje leveranssätt ser du också leveranstiden och priset. Leveransalternativen varierar beroende på produkt. Tillgängliga leveranssätt för en viss beställning visas i varukorgen och priset räknas ut automatiskt.

Om någon av de beställda produkterna inte finns i lager, inväntar vi den saknade produkten och levererar alla produkter på samma gång när beställningen är klar för leverans. Vi kan också vid behov leverera de produkter som är omedelbart tillgängliga från lagret separat och leverera resten av produkterna som en efterleverans. I detta fall kommer kunden att debiteras en efterleveransavgift som baseras på de verkliga leveranskostnaderna. Om du är intresserad av efterleverans, vänligen kontakta vår kundtjänst och uppge ditt ordernummer.

Vi levererar alltid paket som rekommenderade paket på grund av produktens värde. Vi förbehåller oss rätten att skicka beställningen med ett annat leveranssätt om beställningen inte behöver skickas med rekommenderat brev på grund av produktens värde eller storlek.

Med post till närmaste uthämtningsställe

Din beställning levereras till det Postis uthämtningsställe du väljer i enlighet med leveransvillkoren. Du kan följa upp paketet med hjälp av den frakt-ID som vi tillhandahåller och lösa in paketet med hjälp av denna kod. Obs! Ange ett telefonnummer när du beställer, eftersom Posti inte längre skickar en pappersversion av ankomstbeskedet.

Med Matkahuolto till närmaste uthämtningsställe

Din beställning levereras till det Matkahuoltos uthämtningsställe du väljer i enlighet med leveransvillkoren. Du kan följa upp paketet med hjälp av den frakt-ID som vi tillhandahåller och lösa in paketet med hjälp av denna kod.

Betalningssätt

Beställningar i nätbutiken kan betalas på nedanstående sätt. Eventuella extra avgifter anges vid respektive betalningssätt. Produkterna i en obetald beställning är reserverade i högst 14 dygn. Därefter kan vem som helst köpa produkterna.

Vissa betalningssätt kan kräva att du registrerar dig i Natlink Oy:s eller en tredje parts kundregister. De externa tjänsteleverantörernas användarvillkor hittar du på respektive leverantörs webbplats.

Klarna

Betaltjänstleverantör:

Klarna Bank AB

www.klarna.com/fi

Faktura/delbetalning:

Du kan också beställa produkter på faktura eller på delbetalning. Detta betalningssätt erbjuds av Klarna Bank AB Mer information om betalning med faktura och delbetalning finns på www.klarna.com/fi.

Företag och föreningar: Fakturan måste alltid avtalas separat på förhand. Om du är intresserad av det här alternativet, vänligen kontakta oss antingen via e-post eller telefon.


Kundreturer

Kunden har 14 dagars bytes- och returrätt från och med den tidpunkt då varan togs emot. Produkterna ska returneras i säljbart skick och i oöppnade förpackningar. Om du testar produkten på en hund, var försiktig så att produkten inte smutsas och rengör hårstrån som kan ha fastnat på den. Produkten får endast testas inomhus. När dessa villkor uppfylls kan kunden få pengarna tillbaka, om byte av produkt inte önskas.

Om en produkt har skadats under transport, levererar vi kostnadsfritt en ny produkt till kunden efter att ha fått tillbaka det skadade paketet till avsändningsplatsen. Vi ansvarar inte för eventuell skada som en transportskadad produkt orsakat kunden.

Kunden beviljas inte någon ensidig returrätt för produkter som har tillverkats eller modifierats enligt dennes önskemål. Vid avbeställning debiteras köparen fullt ut för eventuella kostnader som beställningen har medfört.

Returinstruktioner

S√§kerst√§ll att alla returnerade produkter finns i o√∂ppnade f√∂rpackningar och att de √§r i s√§ljbart skick. I annat fall f√∂rbeh√•ller sig Natlink Oy r√§tten att debitera de kostnader som den omotiverade returen medf√∂rt, dock minst 25,00 ‚ā¨.

En produkt anses inte ha tagits i bruk om kunden har hanterat produkten endast i den utsträckning som krävs för att kontrollera dess typ, egenskaper och funktionalitet. Att bära en hundpejl runt hundens hals betraktas som sådan användning att rätten till återlämning gäller inte längre.

Retur- och bytesrätten gäller inte för aktiverade digitala produkter, t.ex. programvara, programvarans tilläggstjänster och motsvarande produkter.

Om kunden har angett ett företagsnamn vid beställningen, anses varan ha beställts av ett företag och då gäller inte den normala ångerrätt som avses i konsumentskyddslagen.

Det smidigaste sättet att göra en retur är som ett kundretur på ett av Matkahuoltos ombud (kundreturnummer: 9514285). När vi har tagit emot din retur kommer vi att meddela dig via e-post och behandla den. Vänligen bifoga följande information till din beställning:

  • Personuppgifter: namn, adress och telefonnummer.
  • Ditt kontonummer f√∂r √•terbetalning eller information om du vill byta ut produkten mot en ny.
  • Best√§llningsnummer, som finns b√•de p√• kvittot och p√• orderbekr√§ftelsen som skickas till din e-post.
  • Sk√§l till returen (valfritt). Vi kan inte kr√§va en orsak till returen, men vi vill f√∂rb√§ttra v√•r verksamhet och skulle vara v√§ldigt tacksamma om vi kunde f√• veta varf√∂r varan returneras. P√• det s√§tt kan vi b√§ttre betj√§na v√•ra kunder i forts√§ttningen.

Om du kan tillhandahålla antingen en orderbekräftelse eller ett kvitto tillsammans med din beställning kommer vi att se all nödvändig information förutom den information som behövs för återbetalningen. Genom att ge oss så noggrann information som möjligt hjälper du oss att behandla din retur och påskynda processen.