AllmÀnt

www.tracker.fi Àr en nÀtbutik för Natlink Oy:s egna produkter och kompletterande produkter. Vi anvÀnder Klarna som leverantör av vÄr kassa. Detta innebÀr att vi kan komma att dela dina personuppgifter sÄsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna nÀr kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Dessa villkor avser Natlink Oy:s (VAT-nummer FI04205273) leveransvillkor. HÀr fÄr du information om bl.a. leveranssÀtt, fraktpriser, kundreturer och betalningssÀtt i nÀtbutiken.

Alla priser Ă€r inklusive moms (VAT). Priset visas i euro (€), om inget annat anges. Det slutliga priset och mervĂ€rdesskatten visas nĂ€r du har bekrĂ€ftat leverans- och betalningsadressen.

Vi förbehÄller oss rÀtten att frÄntrÀda köpet eller Àndra priset, om den bestÀllda produkten eller dess pris inte motsvarar det riktiga marknadspriset t.ex. pÄ grund av den mÀnskliga faktorn eller ett tekniskt fel i nÀtbutiken.

Vi förbehÄller oss rÀtten till Àndringar av priser och villkor utan sÀrskild underrÀttelse. Kunden Ätar sig att följa dessa leveransvillkor vid bestÀllning.

Klarna payments Matkahuolto Posti Oyj Postnord Ab


Leveranstid

Leveranstiden för en bestĂ€llning beror pĂ„ produkternas leveranstider samt valet av betalnings- och leveranssĂ€tt. Leveransen kan t.ex. försenas nĂ„got vid girering i förskott eftersom betalningen mĂ„ste vara registrerad pĂ„ vĂ„rt konto innan vi kan börja behandla bestĂ€llningen. Normalt börjar vi behandla en bestĂ€llning den första vardagen efter att den togs emot, och dĂ„ blir leveranstiden 1–3 vardagar.

Leveranstiden anges pÄ produktkortet för respektive produkt. Villkoren för betalnings- och leveranssÀtten hittar du pÄ denna sida under LeveranssÀtt och BetalningssÀtt. De angivna leveranstiderna Àr uppskattningar och binder inte sÀljaren.


LeveranssÀtt

Vi levererar bestÀllda produkter pÄ nedanstÄende sÀtt. Vid varje leveranssÀtt ser du ocksÄ leveranstiden och priset. Leveransalternativen varierar beroende pÄ produkt. TillgÀngliga leveranssÀtt för en viss bestÀllning visas i varukorgen och priset rÀknas ut automatiskt.

Om nÄgon av de bestÀllda produkterna inte finns i lager, invÀntar vi den saknade produkten och levererar alla produkter pÄ samma gÄng nÀr bestÀllningen Àr klar för leverans. Vi kan ocksÄ vid behov leverera de produkter som Àr omedelbart tillgÀngliga frÄn lagret separat och leverera resten av produkterna som en efterleverans. I detta fall kommer kunden att debiteras en efterleveransavgift som baseras pÄ de verkliga leveranskostnaderna. Om du Àr intresserad av efterleverans, vÀnligen kontakta vÄr kundtjÀnst och uppge ditt ordernummer.

Vi levererar alltid paket som rekommenderade paket pÄ grund av produktens vÀrde. Vi förbehÄller oss rÀtten att skicka bestÀllningen med ett annat leveranssÀtt om bestÀllningen inte behöver skickas med rekommenderat brev pÄ grund av produktens vÀrde eller storlek.

Med post till nÀrmaste uthÀmtningsstÀlle

Din bestÀllning levereras till det Postis uthÀmtningsstÀlle du vÀljer i enlighet med leveransvillkoren. Du kan följa upp paketet med hjÀlp av den frakt-ID som vi tillhandahÄller och lösa in paketet med hjÀlp av denna kod. Obs! Ange ett telefonnummer nÀr du bestÀller, eftersom Posti inte lÀngre skickar en pappersversion av ankomstbeskedet.

Med Matkahuolto till nÀrmaste uthÀmtningsstÀlle

Din bestÀllning levereras till det Matkahuoltos uthÀmtningsstÀlle du vÀljer i enlighet med leveransvillkoren. Du kan följa upp paketet med hjÀlp av den frakt-ID som vi tillhandahÄller och lösa in paketet med hjÀlp av denna kod.

BetalningssÀtt

BestÀllningar i nÀtbutiken kan betalas pÄ nedanstÄende sÀtt. Eventuella extra avgifter anges vid respektive betalningssÀtt. Produkterna i en obetald bestÀllning Àr reserverade i högst 14 dygn. DÀrefter kan vem som helst köpa produkterna.

Vissa betalningssÀtt kan krÀva att du registrerar dig i Natlink Oy:s eller en tredje parts kundregister. De externa tjÀnsteleverantörernas anvÀndarvillkor hittar du pÄ respektive leverantörs webbplats.

Klarna

BetaltjÀnstleverantör:

Klarna Bank AB

www.klarna.com/fi

Faktura/delbetalning:

Du kan ocksÄ bestÀlla produkter pÄ faktura eller pÄ delbetalning. Detta betalningssÀtt erbjuds av Klarna Bank AB Mer information om betalning med faktura och delbetalning finns pÄ www.klarna.com/fi.

Företag och föreningar: Fakturan mÄste alltid avtalas separat pÄ förhand. Om du Àr intresserad av det hÀr alternativet, vÀnligen kontakta oss antingen via e-post eller telefon.


Kundreturer

Kunden har 14 dagars bytes- och returrÀtt frÄn och med den tidpunkt dÄ varan togs emot. Produkterna ska returneras i sÀljbart skick och i oöppnade förpackningar. Om du testar produkten pÄ en hund, var försiktig sÄ att produkten inte smutsas och rengör hÄrstrÄn som kan ha fastnat pÄ den. Produkten fÄr endast testas inomhus. NÀr dessa villkor uppfylls kan kunden fÄ pengarna tillbaka, om byte av produkt inte önskas.

Om en produkt har skadats under transport, levererar vi kostnadsfritt en ny produkt till kunden efter att ha fÄtt tillbaka det skadade paketet till avsÀndningsplatsen. Vi ansvarar inte för eventuell skada som en transportskadad produkt orsakat kunden.

Kunden beviljas inte nÄgon ensidig returrÀtt för produkter som har tillverkats eller modifierats enligt dennes önskemÄl. Vid avbestÀllning debiteras köparen fullt ut för eventuella kostnader som bestÀllningen har medfört.

Returinstruktioner

SĂ€kerstĂ€ll att alla returnerade produkter finns i oöppnade förpackningar och att de Ă€r i sĂ€ljbart skick. I annat fall förbehĂ„ller sig Natlink Oy rĂ€tten att debitera de kostnader som den omotiverade returen medfört, dock minst 25,00 €.

En produkt anses inte ha tagits i bruk om kunden har hanterat produkten endast i den utstrÀckning som krÀvs för att kontrollera dess typ, egenskaper och funktionalitet. Att bÀra en hundpejl runt hundens hals betraktas som sÄdan anvÀndning att rÀtten till ÄterlÀmning gÀller inte lÀngre.

Retur- och bytesrÀtten gÀller inte för aktiverade digitala produkter, t.ex. programvara, programvarans tillÀggstjÀnster och motsvarande produkter.

Om kunden har angett ett företagsnamn vid bestÀllningen, anses varan ha bestÀllts av ett företag och dÄ gÀller inte den normala ÄngerrÀtt som avses i konsumentskyddslagen.

Det smidigaste sÀttet att göra en retur Àr som ett kundretur pÄ ett av Matkahuoltos ombud (kundreturnummer: 9514285). NÀr vi har tagit emot din retur kommer vi att meddela dig via e-post och behandla den. VÀnligen bifoga följande information till din bestÀllning:

  • Personuppgifter: namn, adress och telefonnummer.
  • Ditt kontonummer för Ă„terbetalning eller information om du vill byta ut produkten mot en ny.
  • BestĂ€llningsnummer, som finns bĂ„de pĂ„ kvittot och pĂ„ orderbekrĂ€ftelsen som skickas till din e-post.
  • SkĂ€l till returen (valfritt). Vi kan inte krĂ€va en orsak till returen, men vi vill förbĂ€ttra vĂ„r verksamhet och skulle vara vĂ€ldigt tacksamma om vi kunde fĂ„ veta varför varan returneras. PĂ„ det sĂ€tt kan vi bĂ€ttre betjĂ€na vĂ„ra kunder i fortsĂ€ttningen.

Om du kan tillhandahÄlla antingen en orderbekrÀftelse eller ett kvitto tillsammans med din bestÀllning kommer vi att se all nödvÀndig information förutom den information som behövs för Äterbetalningen. Genom att ge oss sÄ noggrann information som möjligt hjÀlper du oss att behandla din retur och pÄskynda processen.