Usein kysytyt kysymykset (UKK)

Lisenssikoodin aktivointi tai ostaminen suoraan ohjelmasta

Ohjeet lisenssikoodin aktivoimiseksi tai ostamiseksi suoraan ohjelmasta on näytetty tässä ohjevideossa

Tracker Hunterin asentaminen tablettiin, jolla ei ole puhelinnumeroa

Etene tämän opastevideon ohjeiden mukaan

Ohje soveltuu myös muihin laitteisiin jolla ei ole SIM-korttia käytettävissä asennushetkellä

Miten voin vaihtaa sovelluksen käyttämää lisenssikoodia tai puhelinnumeroa?

Varmista ensin, että jahtipuhelimessa on asennettuna uusin Tracker Hunter 6 versio.

Päivitystilanteen tarkistus onnistuu esim. avaamalla Google Play – kaupan ja sieltä vasemman yläkulman ”3 poikkiviivaa” – kuvakkeesta ”Omat sovellukset ja pelit” ja sitten jos päivitettävien listalla näkyy odottamassa Tracker Hunter 6 – päivitys, niin hyväksy se.

Jos ohjelma on ajantasalla päivitysten suhteen, niin:

– Varmista, että sinulla on tiedossa jakonimi/puhelinnumero/lisenssikoodi jota haluat käyttää ja huomioi isot ja pienet kirjaimet.
– Sulje Tracker Hunter 6 sovellus
– Avaa Androidin Asetukset > Sovellukset > Tracker Hunter 6 > Pysäytä/Lopeta sovellus
– Androidin Asetukset > Sovellukset > Tracker Hunter 6 > Tallennustila > ”Tyhjennä välimuisti” ja ”Poista tiedot”
– Sen jälkeen käynnistä Tracker Hunter 6-sovellus uudestaan
– Sovellusta uudelleen käyttöön otettaessa, ota puhelinnumero kentän alapuolella valinta pois kohdasta ”Automaattinen kirjautuminen”
– Tällöin sovellus antaa mahdollisuuden valita listalta haluamasi lisenssikoodin ja jos mikään listalla olevista ei täsmään, niin alapuolelta löytyy painike ”Ei mikään näistä”

Sen jälkeen voit valita kolmesta vaihtoehdosta:
– Uusi käyttäjä? > ”Rekisteröidy” > Täytä pyydetyt tiedot
– On jo lisenssi? > Kirjaudu (s-posti osoitteella tai rekisteröintikoodilla)
– Voit valita myös ”Ohita” ja jolloin ohjelma käynistyy rajoitetulla toiminnallisuudella (esim. oman paikan näet näytöllä, mutta et voi paikantaa koiria liven kautta).

Puhelinnumeroa voit vaihtaa jälkeenpäinkin avaamalla karttanäkymässä sovelluksen vasemman laidan valikon.

Joko näytön vasemmasta reunasta sormella näytön keskelle pyyhkäisemällä tai avaamalla näytön vasemman alakulman painikkeesta
Valitse avautuvasta valikosta > Asetukset > Lisenssi > Puhelinnumero

Jos klikkaat tuota kenttää, niin pääset syöttämään uuden puhelinnumeron

Miten asennan ohjelman puhelimeen?

Voit asentaa ohjelman puhelimeesi joko Google Playn kautta tai lataamalla sen nettiselaimella. Sovellus vaatii toimiakseen Android 4.1, mutta suosittelemme Android 8.0. tai uudemman version käyttämistä. Tracker-verkkokaupasta tai jälleenmyyjältä ostettu rekisteröintikoodi toimii samoin, olipa ohjelmasi asennettu kumpaa kautta tahansa. Ainut ero ohjelmissa on automaattisessa päivityksessä. Voit vapaasti korvata toisen asennustavan toisella ilman toiminnan keskeytymistä.
Asentaminen Google Play:n kautta
Katso asennusvideo
Asentaminen Google Play:n kautta vaatii rekisteröitymisen Google Play kaupan palveluihin, mutta toisaalta sen jälkeen ohjelman päivitykset tapahtuvat automaattisesti.
– Avaa Google Play -kauppa puhelimessasi tai tietokoneellasi. Jos avaat tästä linkistä, avautuu suoraan oikea sivu. Jos avaat Play-kaupan puhelimella, niin nopea tapa hakea ohjelma on käyttää hakusanaa ”tracker hunter 6”
– Lataa ja asenna ohjelma
Päivittäminen Google Play:n kautta
– Jos olet asentanut Tracker for Androidin Google Play -kaupasta ja sallinut automaattiset päivitykset, niin ohjelma päivittyy automaattisesti. Huomioi, että mikäli käytät puhelimellasi nettiä pelkästään mobiilidatalla, sinun tulee Google Play:sta sallia automaattinen päivitys myös Mobiilidatalla.
– Jos automaattiset päivitykset eivät ole sallittuna, niin voit päivittää seuraavasti:
Avaa Google Play -ohjelma, valitse Valikko > Omat sovellukset > Tracker > Päivitä

Minulla on jo rekisteröintikoodi ja haluan siirtää sen uuteen puhelimeen, miten toimin?


Sovelluksen kanssa käyttämäsi puhelinnumero on tärkein yksilöivä tunniste, koska siihen linkittyy käyttämäsi lisenssi (lisenssille ostettuine lisäpalveluineen) ja lisenssiin yhdistetty jakonimi taas sisältää tiedon kohdeluettelo kohteista kuten koirista, kavereista, alueista jne.

Jokaisella käyttäjällä on yksi identiteetti.

Rekisteröintikoodi kannattaa pitää samana ja siirtää aina vanhasta asennuksesta uuteen, jolloin Tracker Live osaa palauttaa varmuuskopiosta uuteen puhelimeesi automaattisesti kaikki koirasi, kaverit, ryhmät kiintopisteet jne. Oma jakonimesikin pysyy samana.

Näin ohjelman käyttö uudessa laitteessa jatkuu sujuvasti eikä sinun tarvitse hakea kohteita uudelleen.

Vanhassa puhelimessa mene lisenssit valikkoon:
Tracker Hunter 6 > Kartalla ollessasi avaa vasemman laidan sivuvalikko joko sormella vasemmasta reunasta ruudun keskelle päin pyyhkäisemällä, tai vasemman alanurkan ”kolme pistettä” – painikkeesta ja valitse sitten > Asetukset > Lisenssi

Ota talteen 8-15 merkkiä pitkä rekisteröintikoodisi. Huomioi myös mitkä kirjaimet ovat isoja ja mitkä pieniä. Numeroita ei rekisteröintikoodissa ole. Varmista, että lisenssin voimassaoloaikaa on vielä jäljellä.
Jos haluat ottaa talteen myös puhelimesi käyttämän jakonimen, niin sen löydät em. valikon kohdasta: Jakonimi

Jos lisenssillesi on ollut aktiivisena jokin lisäpalvelu esim. Ultracom – ristiinpaikannus tai Tracker Map Pro, niin ne siirtyvät lisenssisi mukana.

Uudessa laitteeseesi johon olet tuotetta siirtämässä, saat ladattua Tracker Hunter 6 – sovelluksen laitteen omasta sovelluskaupasta.

Kirjoita sovelluskaupan hakukenttään: Tracker Hunter 6
Lataa ja asenna ohjelma mobiililaitteellesi.

Voit ottaa sovelluksen käyttöön uudessa laitteessa, etenemällä tämän ohjevideon mukaisesti

Pikakuvakkeiden lisääminen näytölle ja kartan suuntalukituksen vapautus

Kartan suuntalukituksen pohjoiseen saat vapautettua ja otettua uudestaan päälle, napauttamalla karttanäkymän oikeassa yläkulmassa olevaa kompassi-kuvaketta.

Kartan suuntalukituksen vapauttaminen ja painikeiden muokkaaminen on näytetty kohta-kohdalta edeten tällä ohjevideolla

Ensin täytyy varmistaa, ettei ”Helppo tila” ole sovelluksen asetuksissa päällä

Avaa karttanäkymässä vasemman laidan sivuvalikko joko sormella vasemmasta reunasta ruudun keskelle päin pyyhkäisemällä, tai vasemman alanurkan ”kolme pistettä” – painikkeesta ja valitse sitten > Asetukset > Näyttö > ”Helppo tila” > Vedä sen oikella puolella oleva liukukytkin pois päältä (sen väri muuttuu harmaaksi)

Kartalla näkyviä oletuskuvakkeita saat poistettua seuraavasti:
Vasen sivuvalikko > Asetukset > Näyttö > Kaikki karttanapit > vedä liukukytkimestä pois päältä ne karttanäkymän painikkeet joita et tarvitse (liukukytkimen väri muuttuu harmaaksi)

Näytön vasemman puoleisen valikon kohteista avautuvista alavalikoista ei pysty irrottamaan pikakuvaketta jonka voisi siirtää näytölle.

Ensimmäisenä avautuvan pää listauksen valikosta voi minkä tahansa irrottaa omaksi painikkeekseen ja siirtää näytölle.
Esim. ”Asetukset” – kohdan kuvakkeen voit irrottaa näytölle siirrettäväksi, mutta jos klikkaat auki kohdan ”Asetukset” alavalikon, niin sen kautta avautuvasta listasta (Kartat, Näyttö, Lisenssi jne.) et pysty irrottamaan yksittäisiä kuvakkeita näytölle.

Oikean puolen sivuvalikon, eli kohdevalikon ”Seuraamani laitteet” ja ”Omat merkinnät” listalta voit siirtää esim. paikanninlaitteiden, kavereiden ja kiintopisteiden kuvakkeita näytölle

Sen jälkeen voit poistaa jonkin näytölle tuomasi kuvakkeen painamalla sitä sormella hieman pidempään ja siirtämällä näytön keskellä olevaan roskakoriin

Halutessasi voit aina palauttaa näytön peruskuvakkeet takaisin valitsemalla ”Helppo tila” – toiminnon uudestaan päälle.

Ja aiemmin mainitun ”Kaikki karttanapit” – valikon kautta voit palauttaa näytölle sillä oletuksena olevia peruskuvakkeita, tai halutessasi poistaa näkyvistä.

Tele2 SIM – Saldon lisäys ja livepalvelun asetukset

Saldoa saat ostettua lisää Trackerin verkkokaupasta

Ostoksen jälkeen saat sähköpostiisi koodin, jonka voit lisätä Tele2-kortille Tracker Hunter 6 -sovelluksessa.

Sovelluksessa pääset lisäämään jatkoajan kohdassa Kohteet -> panta, jossa Tele2-SIM on käytössä -> Tele2 -> Napauta kyseistä kenttää ja syötä sen kautta tuo sähköpostilla saamasi aktivointikoodi -> Liittymän käyttöaikaa on näin jatkettu 1v verran eteenpäin.

Tele2 SIM – voimassaolon tarkistus ja jatkoajan lisäys – opastevideo
Siinä näytetään miten voit tarkistaa liittymän voimassaoloajan sekä lisätä liittymälle käyttöaikaa ostamallasi jatkoaikakoodilla

Tele2-liittymää käyttävän pannan live asetukset Tracker ohjelmassa:

Maa: Sweden
Yhteysosoite: M2M Tele2

Jos Tele2 – liittymää käyttävän pannan liverekisteröinti pitäisi purkaa ja tehdä uusi, niin otathan silloin yhteyttä Trackerin tukeen

Mitä Oma riista yhteensopivuus tarkoittaa ja kuinka käytän sitä?

Tracker – ohjelmalla voi hakea suoraan Oma riista -palvelussa määritettyjä metsästysalueita ohjelmaan. Metsästysalue tulee haettaessa yhtenä kohteena ohjelmaan, jonka voi edelleen jakaa oman metsästysseuran ryhmän kautta näkyväksi kaikille ryhmän jäsenille.

OMA RIISTA – PALVELU
Oma riista -palvelu on riistahallinnon sähköinen asiointipalvelu, jonka toteuttamisesta ja ylläpidosta vastaa Suomen riistakeskus. Järjestelmää hyödyntävät julkisessa riistakonsernissa Suomen riistakeskuksen lisäksi Maa- ja metsätalousministeriö, Luonnonvarakeskus sekä Metsähallitus.

Oma riista -palveluun rekisteröityminen ja sen käyttö on maksutonta. Oma riista -tunnusten luomiseksi tarvitset vain henkilökohtaisen sähköpostiosoitteen, henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen sekä matkapuhelinnumeron.

Oma riista -palvelussa metsästysseurojen toimihenkilöt voivat helposti määritellä ja ylläpitää metsästysalueensa. Lisäksi palvelusta on mahdollista tulostaa karttoja esimerkiksi lupahakemuksen liitteeksi.

Oma riista – palvelusta saamallasi aluekoodilla voit siirtää siellä luodun alueen Tracker Hunter 6 – sovellukseen:
Avaa sovelluksen vasemman puoleinen sivuvalikko > Asetukset > Oma riista > Aluetunnus > Lisää

Miksi panta ei yhdisty Live-palveluun?

Tässä yleisimpiä syitä miksi panta ei yhdisty Live-palveluun:

1. Varmista että puhelimesi internet yhteys toimii ja saat paikkaa jostain muusta live-paikantimesta eli saat rajattua, onko ongelma yksittäisessä kohteessa, vai itse puhelimen liveyhteydessä

2. Varmista että panta on päällä, virtaa riittää ja panta on ulkona

3. Käynnistä tarvittaessa uudelleen kääntämällä pannasta virrat pois virtakytkimestä ja hetken päästä takaisin päälle

4. Jos paikkaa ei tule, tarkista soittamalla pantaan että siihen on matkapuhelinyhteys

5. Jos on, varmista omalta operaattoriltasi että matkapuhelinverkossa ei ole häiriötä ja jos häiriöitä ei ole, niin panta joko ei ole päällä tai siinä tai SIM kortissa on vika tai laite on kuuluvuusalueen ulkopuolella

Voihan olla niinkin, että pannassa on jotain muuta ongelmaa
Tarvittaessa ota yhteyttä Trackerin huoltoon

6. Mikäli Android-sovelluksen kohdevalikon kohteiden kanssa tuntuu olevan ongelmia, niin
– Varmista, että sinulla on tiedossa jakonimi/puhelinnumero/lisenssikoodi jota haluat käyttää ja huomioi isot ja pienet kirjaimet.
– Sulje Tracker Hunter 6 sovellus
-Avaa Androidin omat Asetukset > Sovellukset > TH6 > Pysäytä/Lopeta sovellus
– Androidin Asetukset > Sovellukset > TH6 > Tallennustila > ”Tyhjennä välimuisti” ja ”Poista tiedot”
– Sen jälkeen käynnistä Tracker Hunter 6-sovellus uudestaan

Miksi pannan Live-paikkatiedossa on katkoksia?

Mahdollisia syitä pannan live-paikkatiedon katkoksiin ovat:

1. Pannan GSM- tai GPS-signaali on heikko
Kun koira on asetettu näytettäväksi kohteeksi niin ohjelman karttanäytöllä sen alareunasta saat vedettyä sormella ylös paikannettavan kohteen valikon ja siitä käy ilmi GPS, Virta ja Puhelinverkko sekä käytetty puhelinverkkotila (esim. GSM)

2. Pannan A-GPS-lataus ei ole päällä tai se on epäonnistunut
Käynnistä paikannin uudelleen. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen panta yrittää ladata A-GPS-dataa, joka auttaa pantaa löytämään paikkansa nopeammin.

3. Laite on virransäästötilassa
Jos näyttää siltä että panta käy vain välillä päällä, saattaa se olla virransäästötilassa.
Aseta pantaan täysi teho (tai uusilla pannoilla voit käyttää myös Tracker Smart -tilaa) seuraavasti:
Klikkaa kohdevalikossa kohteen nimeä > Valitse: Virtatila > Täysi teho

Miksi koiran paikkatiedon ikä ei nollaannu tai on kokoajan nolla?

Puhelimen kellonaika ei ole sama kuin pannalta tuleva GPS-aika.

Avaa silloin Tracker Hunter 6 – sovelluksen vasemman puoleinen sivuvalikko > Asetukset > Jos huomaat seitsemäntenä listalla lukevan ”GPS päälle”, niin klikkaa sitä ja ota GPS käyttöön

Kun Oman paikan paikkatieto on päivittynyt kymmenen kertaa niin pitäisi alkaa sekuntien juosta myös paikannettavan kohteen osalta.

Jos koiran paikkatiedon ikä on nolla jatkuvasti, näistä toimista huolimatta ja on sitä myös muista ohjelmista katsottuna, niin todennäköisesti koiran paikannin lähettää virheellistä aikaa. Tässä tapauksessa ole yhteydessä huoltoon

Mikäli Android-sovelluksen kohdevalikon kohteiden kanssa tuntuu olevan ongelmia, niin:

– Varmista, että sinulla on tiedossa jakonimi/puhelinnumero/lisenssikoodi jota haluat käyttää ja huomioi isot ja pienet kirjaimet.
– Sulje Tracker Hunter 6 sovellus
– Avaa Androidin omat Asetukset > Sovellukset > TH6 > Pysäytä/Lopeta sovellus
– Androidin Asetukset > Sovellukset > TH6 > Tallennustila > ”Tyhjennä välimuisti” ja ”Poista tiedot”
– Sen jälkeen käynnistä Tracker Hunter 6-sovellus uudestaan

Oma paikka ei päivity kartalle, mitä teen?

Tarkistathan ensin, että laitteessasi on asennettuna viimeisin versio Tracker Hunter – sovelluksesta

Jos puhelimenasi on Android ja Google Play – kaupasta ei ole automaattiset päivitykset päällä (myös mobiiliverkon kautta) niin voit tarkistaa halutessasi onko päivitys jo ladattavissa/asennettavissa:
Google Play – kauppa > Vasen yläkulma: 3 poikkiviivaa kuvake > Omat pelit ja sovellukset > Asennetut > Tracker > Klikkaa painiketta ”Päivitä”

Jos Googlen Play – kauppa ei ilmoita, että uudempaa päivitystä olisi tarjoalla, on laitteessasi asennettuna silloin viimeisin saatavilla oleva ohjelmistoversio Trackerin sovelluksesta.

Sitten avaa Tracker Hunter 6 – sovelluksen vasemman puoleinen sivuvalikko > Asetukset > Jos huomaat seitsemäntenä listalla lukevan ”GPS päälle”, niin klikkaa sitä ja ota GPS käyttöön

Jos oma paikka ei päivity kartalle kuten pitäisi, niin avaa sovelluksen oikean puoleinen sivuvalikko > Oma paikka > Klikkaa ja avaa sen asetukset

Toisena asetukset-listalla on:
– Paikan päivitystiheys
Testaa toimisiko joku toinen asetus tässä sinun laitteessasi paremmin kuin oletuksena oleva ”Jatkuva”
Tilalle voi valita mm. ”Vain yksittäiset paikat”, 5sek, 10sek, 30sek, 1min tai Vapaavalintainen (tällöin voit itse määritellä sekunteina miten tiheästi paikkaa päivitetään)



Kolmantena asetukset-listalla on:
– Vanha Android-paikannus
Vedä liukukytkin oikealle eli aktiiviseksi, jolloin sen väri muuttuu vihreäksi ja testaa toimiiko paikannus nyt paremmin

Oman paikan päivitykseen vaikuttaa satelliittien saatavuuden lisäksi myös puhelimesi virranhallinnan asetukset, eli rajoittaako laite GPS:n käyttöä virtaa säästääkseen

Sekä puhelimen varustelu, onko käytettävissä pelkästään perinteinen GPS, vai myös Glonass saatavilla ja onko näiden tukena verkkoperusteista paikannusmahdollisuutta vai ei

Monissa uudemmissa laitteissa on laitteen säädöt ja sensorit tarkkana siitä, että jos laite ei tärähdä/liiku niin GPS on virransäästön nimissä silloin hiljaa. Eli jos puhelin vain makaa pöydällä tai on muutoin täysin paikallaan, ei oma paikka ehkä päivity ollenkaan joissain laitteissa.

Laitekohtaisia eroja siis on ja saattavat olla merkittäviäkin

Laitteen omat valikot ja asetukset taas vaihtelevat laitteesta, laitevalmistajasta ja käyttöjärjestelmästä riippuen, joten yksiselitteisiä ohjeita jotka kävisivät kaikkiin laitteisiin sellaisenaan ei tästä syystä ole mahdollista antaa.

Usein ohjeita oman puhelimen GPS:n toiminnan säätämiseen laitteen omista asetuksista löytyy, jos laitat netin hakuun, esim:

”iPhone GPS asetukset”
”iPhone sijaintipalvelut”

”Android GPS asetukset”
”Android sijaintiasetukset”

Miten aktivoin lisenssikoodin/jatkoajan ohjelmassa?

1. Avaa Tracker -ohjelma
2. Valitse vasemman reunan valikosta > Asetukset > Lisenssi > Aktivoi lisenssiavain
3. Syötä lisenssiavain (Huom! Lisenssiavain sisältää vain kirjaimia. Isot ja pienet kirjaimet tulee syöttää oikein.)
4. Valitse Aktivoi
5. Tarkista että tiedot päivittyivät Lisenssit-valikkoon

”Aktivoi lisenssiavain” – kohdan alapuolella on ”Osta verkkokaupasta”
Tämän ”Osta verkkokaupasta” kautta ostetut lisenssit aktivoituvat suoraan käyttämällesi tuotteelle, niitä ei tarvitse aktivoida erikseen.

Jos ostamasi lisenssiavaimen kanssa tulee ongelmia, etkä saa aktivoitua sitä, niin voit ottaa yhteyttä Trackerin tukeen ja pyytää tarkistamaan, onko lisenssiavaimen kirjoitusasu oikein (isot ja pienet kirjaimet, eikä puuttuvia merkkejä tms.)

Muissa ostokseen liittyvissä ongelmissa, otathan yhteyttä suoraan siihen jälleenmyyjään jolta lisenssin ostit tai Trackerin myyntiin (+358 (0)8 521 9000), jos teit ostoksen Trackerin omassa verkkokaupassa.

Ostos Google Play:n kautta ei tullutkaan puhelimeen, mitä tehdä?

Jos ostos Google Play:n kautta ei tullutkaan puhelimeen tee seuraavasti.
1. Avaa Lisenssit valikko
2. Avaa Osta valikko
Tämän jälkeen puhelin yrittää aktivoida tekemäsi ostoksen automaattisesti uudelleen.
Tarkasta sen jälkeen päivittyikö Lisenssit-valikkoon päivämäärä tai muutoin ostamasi tuote.

Voinko seurata Ultrapoint-paikantimia ja -ohjelmia?

Voit seurata Trackerin Live-palvelun kautta myös Ultrapoint-paikantimia ja ohjelmia

Tarvitset:
1.     Tracker Hunter 6 – ohjelmiston puhelimeesi. Saat sen ladattua joko Googlen Play – kaupasta tai Applen App Storesta
2.     Lisäksi tarvitset voimassa olevan Tracker-lisenssin
3.     Sitten tarvitset Ultrapoint-seurantalisenssin (29 euroa/vuosi), jonka saat hankittua lähimmältä Tracker Store -jälleenmyyjältäsi tai Tracker-verkkokaupasta.

1.     Ota Ultrapoint-seuranta käyttöön, avaamalla Trackerin sovelluksen karttanäkymässä vasemman reunan valikko > Asetukset > Lisenssi > Aktivoi lisenssiavain > Syötä tähän ostamasi Ultracom-ristiinpaikannus tuotteen lisenssiavain

2.     Lisää Ultrapoint-laite ohjelmasi karttanäkymän oikean puolen valikon alareunassa olevan plus-merkin kautta avautuvan valikon ”Ultrapoint-laite” kohdan kautta

3.     Hae laite Ultrapoint-palvelusta puhelinnumerolla (kansainvälisessä muodossa, mutta ilman plus-merkkiä) ja salasanalla, jotka saat Ultrapoint -laitteen omistajalta. Uudemmat Ultrapointin pannat haetaan laiteID:llä (puhelinnumeron sijasta) ja salasanalla jonka saat Ultrapoint-pannan omistajalta.

4.     Valitse, lisätäänkö se paikanninlaitteena vai kaverina. Jos lisäät kohteen kaverina, niin huomioithan, että Ultracomin uusin NEXT-ohjelmisto ei ole toistaiseksi yhteensopiva ristiinpaikannuksen kanssa.

5.     Kun laite on lisätty, saat sen näkyviin ohjelmasi kohdeluetteloon
Huomaa:
Et voi ohjata Ultrapoint-laitteita vaan ainoastaan seurata niitä.

Mikäli Android-sovelluksen kohdevalikon kohteiden kanssa tuntuu olevan ongelmia, niin:

– Varmista, että sinulla on tiedossa jakonimi/puhelinnumero/lisenssikoodi jota haluat käyttää ja huomioi isot ja pienet kirjaimet.
– Sulje Tracker Hunter 6 sovellus
– Avaa Androidin omat Asetukset > Sovellukset > TH6 > Pysäytä/Lopeta sovellus
– Androidin Asetukset > Sovellukset > TH6 > Tallennustila > ”Tyhjennä välimuisti” ja ”Poista tiedot”
– Sen jälkeen käynnistä Tracker Hunter 6-sovellus uudestaan

Mikä on helppo tila ohjelmassa?

Helppo tilassa ohjelmassa on käytössä vain paikannuksessa tarvittavat perustoiminnot. Et voi vahingossa mennä muuttamaan pannan asetuksia tai salasanoja. Suosittelemme peruskäyttäjille pitämään helppo tilan päällä.

Miten TravelSIM toimii?

TravelSIM on prepaid liittymä, joka toimii Suomessa Telian verkossa. Voit milloin vain tarkistaa TrackerSIM kortillasi käytössä olevan ”saldon” Tracker-ohjelmasta.

Mitä hyötyä on TravelSIM kortista?

– TravelSIM kortilla saat käyttöösi Suomessa Telian verkkojen peittoalueen
– Travel SIMissä ei ole kuukausimaksua. Maksat vain käytöstä, panta on aina käyttövalmis.
– Näet helposti ohjelmasta saldon, saldoa helppo lisätä ohjelmasta.
– Voit myös helposti viedä pannan ulkomaille, EU-maissa käyttö maksaa saman verran kuin Suomessa, ja monissa muissakin maissa se on edullista.

Paljonko TravelSIM kortin käyttö maksaa?

– Normaali keskimääräinen jahtipäivä 0,20-0,50€ / päivä.
– Datan yli kulkeva Tracker Live-paikannus on erittäin edullista TravelSIMillä.
– Tekstiviestit pannasta ovat normaalihintaisia ja verrattain kalliita, jopa 0,19€/kpl.
– Soittaminen pantaan on ulkomaanpuhelu Viroon ja puhelun hinta riippuu operaattorisi hinnoittelusta.

Tuleeko TravelSIMistä lisäkuluja jos panta ”joutuu” Ruotsin tai Venäjän verkkoon?

TravelSIM toimii käytännössä samalla kustannuksella Suomessa kuin ulkomailla. TravelSIM on Suomessakin toimittavaan Virolaiseen operaattoriin nähden roaming-tilassa.

TravelSIM – operaattoriasetukset

Jos käytät TravelSIM :iä jossain muussa laitteessa kuin koiranpannassa, esimerkiksi matkapuhelimessa tai riistakamerassa, niin kyseinen laite saattaa kysellä tarkempia operaattoriasetuksia TravelSIM :lle.
Tässä olisi listan muodossa yleisimmät joita eri laitteet saattavat kysellä, mutta jos jotain jota tarvitset ei alla näkyvältä listalta löydy, niin voit kokeilla jättää sen kohdan tyhjäksi (ei välttämättä pakollinen kenttä)
—-
Kyseessä on virolainen operaattori, joten maatunnukset ovat:
MCC = 248
MNC = 04
MMS asetukset:
Access point name (APN): send.ee (TELIA kortille) internet (DNA-ELISA – kortille)
Server: http://mms.emt.ee/servlets/mms
Proxy: 217.71.32.82 port 8080
Huom! MMS viestejä voi lähettää ainoastaan TrackerSIM liittymästä TrackerSIM liittymään (tai TravelSIM liittymästä TravelSIM liittymään) tai sähköpostiin.
—-
APN-asetukset:
Telia TravelSIM
– APN: send.ee
– Account: ei mitään (jos välttämättä vaaditaan, niin laita oman SIM-korttisi liittymänumero muodossa 3721234567)
– Password: ei mitään
DNA+Elisa TravelSIM
– APN: internet
– Account: ei mitään (jos välttämättä vaaditaan, niin laita oman SIM-korttisi liittymänumero muodossa 3721234567)
– Password: ei mitään
Huom! TravelSIM ei toimi operaattorilukituissa puhelimissa.
Joissain Samsung, LG, HTC ja Apple iPhonessa voi vaatia yhteensopivuustilan käyttöönoton:
– Avaa”TravelSIM valikko”
– Valitse ”Asetukset”
– Vastaa kehoitteeseen ”Kyllä” tai ”Ok”
– Näppäile ”1101” ja valitse ”Kyllä” tai ”Ok”
– Näytölle tulee: ”CC OptionX: ON” ja valitset jälleen ”Kyllä” tai ”Ok”
– Käynnistä puhelimesi uudestaan
– Tee testisoitto johonkin numeroon
Kun haluat yhteensopivuustilan pois päältä, toimi kuten äskeisessä ohjeessa, mutta näppäle ”1102” tuon ”1101” sijaan.
TrackerSIM – liittymällä soittaminen:
Soittaminen TravelSIM-kortilla onnistuu kun muistaa laittaa maatunnuksen sen puhelinnumeron eteen johon on soittamassa, eli suomalaisiin numeroihin +358 ja nolla pois varsinaisen puhelinnumeron edestä.
Joissain vanhemmissa (yli 5v ikää) puhelimissa voi vaatia vielä tuon maatunnuksen eteen:
*146*+3585012345678# ja ”Soita”
tai
*146*003585012345678# ja ”Soita”
Jos joku haluaa soittaa sinulle, niin hänen tulee käyttää joko oman operaattorinsa tai muun palveluntajoajan ulkomaansoittosarjanumeroa varsinaisen puhelinnumerosi etuliitteenä.
Esimerkiksi jos yrität soittaa TravelSIM liittymään DNA:n verkosta ja ilmoittaa, että soittaminen on estetty:
-> Katso seuraava kysymys

Mitä tehdä jos soitan puhelimella laitteeseen jossa on TravelSIM ja tulee vastaus ”puhelu estetty”, ”numero ei käytössä” tmv. ?

Jotkin operaattorit ovat estäneet puhelut joihinkin virolaisiin numeroihin, minkä vuoksi joihinkin TravelSIM -kortilla varustettuihin laitteisiin soitettaessa sellaisen liittymän omaavista puhelimista puhelu ei kytkeydy, vaan tulee vastaus ”Puhelu estetty”, ”numero ole käytössä” tai ”valitsemaanne numeroon ei saada yhteyttä” tms.

Edelliseen voi olla 3 syytä, jos puhelinnumero itsessään on oikein:
1. Operaattori (DNA tai Elisa) on estänyt puhelut kyseiseen TravelSIM numeroon:
Kierrä esto seuraavasti:
Jos soitat pannalle niin tee puhelinmuistioon itsellesi pannan numero valmiiksi, jossa + puhelinnumeron edessä on korvattu numerolla 990
Ohjelmassa sitä ei saa olla laitettuna, eli siellä numeron edessä täytyy olla +
Esimerkki:
Laitteessa olevan TravelSIM -kortin puhelinnumero: +37281xxxxxx
Aseta Tracker-ohjelmaan: +37281xxxxxx
Aseta puhelimen puhelinmuistioon: 99037281xxxxxx

2. Puhelin poistaa + merkin puhelinnumerosta kun soitat Tracker Hunter 6 ohjelmasta.
Joissakin tapauksissa on havaittu että kun soitat Tracker Hunter 6 ohjelmasta koiralle, puhelin poistaa puhelinnumerosta + merkin alusta. Tämä on puhelinyksilöriippuvainen, sillä esim Samsung Xcover 4S ongelma tuli viimeisen (elokuu) tietoturvapäivityksen myötä.

Kiertotie asian ratkaisemiseksi on laittaa puhelinnumero muistiin +:n keralla ja kun soittonapista tullaan soitto ikkunaan, valitaankin näytön yläreunasta +:lla varustettu numero.

3. TravelSIM vika
Yleensä esiintyy niin, että vaikka panta on päällä niin tulee esim vironkielinen kuulututus, että numero ei ole käytössä tms. Vian korjaamiseksi lähetä tieto viallisesta puhelinnumerosta Tracker tukeen sähköpostilla, tai soita Tracker tukeen 0600-414610. Välitämme tiedon ongelmasta eteenpäin TravelSIM operaattorille.

Milloin maastokarttoja / ilmakuvia päivitetään?

Päivitykset riippuvat käytettävästä palveluntarjoajasta.
Kun ohjelman karttanäkymässä painaa + tai – -nappia niin hetken aikaa näytöllä näkyy kartan nimi.
Jos nimessä lukee ”MML” niin se ladataan suoraan Maanmittauslaitoksen palvelimelta ja kartta on uusinta mitä on saatavilla.
Lisätietoa:
http://www.maanmittauslaitos.fi/kartat/kartoitus/maanmittauslaitoksen-ma…

Mistä löydän rekisteröintikoodin, jakonimen tai omistajan/katselijan salasanan??

Rekisteröintikoodi ja oma jakonimesi löytyvät kun avaat sovelluksen vasemman sivuvalikon > Asetukset > Lisenssi

Tässä lisenssi-valikossa voit myös halutessasi muokata käyttämääsi puhelinnumeroa ja tuotetta rekisteröitäessä antamaasi sähköpostiosoitetta

Sovelluksen oikean puoleisen valikon avaamalla saat kohdeluettelon näkyviin ja jos klikkaat kohdetta ”Oma paikka”, niin saat näkyviin oman jakonimen, sekä katselijan salasanan.
Tästä valikosta voit myös estää tai sallia muita seuraamasta sinun sijaintiasi kartalla

Sovelluksen oikean puoleisesta valikosta löydät myös koirien livekohteet ja tällaisen kohteen nimeä klikkaamalla avautuu kohteen tiedot joista näet jakonimen, sekä omistajan ja katselijan salasanan.
Tästä valikosta voit myös estää muita seuraamasta koiraasi kartalla, jos kohde on haettuna omistajan salasanalla. Katselijan salasanalla ei voi muokata kohteen tietoja eikä asetuksia.

Muut keinot:

Rekisteröintikoodi voi olla annettu paperilla sinulle oston yhteydessä tai toimitettu sinulle sähköpostitse. Jakonimet ja salasanat voivat löytyä käsin kirjoitettuna pannan käyttöohjeeseen tms.

Emme anna tietoturvasyistä sähköpostitse laitteiden jakonimiä, rekisteröintikoodeja, salasanoja, eikä mitään muutakaan yksilöivää tietoa. Mikäli sinulla on sellainen hukassa, soita asiakastukeen: 0600-414610, käy jälleenmyyjällä tai huollossa.

Ohjelma kertoo, että karttaruudut ovat loppuneet, vaikka minulla on ilmainen kartanlatausoikeus Suomesta ja lisenssi on voimassa

Maksullisia karttaruutuja ei käytetä enää vaan ne kuuluvat vuosilisenssin hintaan.

Miten toimia jos pannan haukkulaskuri näyttää liian vähän haukkuja tai liikaa häiriöitä?


Laitteessa on haukunilmaisin ja haukkulaskuri. Haukkulaskuri liittää jokaiseen paikkatietoviestiin tiedon haukun tiheydestä, se näytetään näytöllä. Haukkuilmaisin kertoo tulkitseeko panta koiran haukkuvan.

Haukkulaskuria voi säätää

Jos tarvitset apua Trackerin ohjelmassa, kohteen asetuksissa olevien kohteen haukku-asetusten kanssa, niin otathan yhteyttä Trackerin tukeen

Tuki voi opastaa haukkulaskurin säätämisen kanssa ja voitte yhdessä arvioida miten tilanteessa jatketaan jos sovelluksen kautta tehdyt haukkulaskurin säädöt eivät tunnu osuvan kohdalleen.

Huomioi, että vanhemmissa pannoissa haukkulaskurin kyky suodattaa häiriöääniä eli esim risun rapseita on selvästi heikompi kuin uusissa. Niissä on normaalia että risuääniä tulee koiran juostessa 10 tai ylikin / minuutissa.

Kartta vaikuttaa epäselvältä

Tracker for Android lähentää oletusasetuksena karttaa hieman. Karttaa voi myös itse lähentää. Kartan lähennyksen voit poistaa seuraavasti:
Loitonna karttaa kahdella sormella nipistämällä niin kauan kuin loitonnus pysähtyy
Tai
Loitonna karttaa pitämällä kartan oikeassa reunassa olevaa – nappia pohjassa niin kauan kuin kartan loitonnus alkaa ja lopulta pysähtyy

Miten saan lopetettua pannalta puhelimeeni tulevat viestit?

Jotkut tiedot tulevat pannalta tekstiviestitse puhelimeen. Mikäli sinulla on Tracker for Android -ohjelma, ohjelma näyttää viestit ”tulkattuna”, mutta Tracker ohjelma ei voi enää poistaa viestejä saapuneet tekstiviestit kansiosta. Vanhemmissa Android versioissa ohjelma pystyi viestit poistamaan.
Seuraavassa eriteltynä muutamia erityistapauksia, riippuen viestin sisällöstä:
!TRG_01/01_50…
Haukkuhälytys. Jos olet pannan omistaja ja sinulla on Tracker -ohjelma, ei viestistä tarvitse välittää. Mikäli tämä viesti tulee jostain muusta pannasta, vain sinä voit sen peruuttaa. Haukkuhälyytys lähetetään aina siihen numeroon josta se on asetettu, vaikka pantaan vaihdettaisiin SIM-korttikin. Luonnollisesti, jos pantaan on vaihdettu SIM-kortti, tulevat viestit sinulle numerosta jota et tunnista tutuksi. Peruuttaaksesi lähetyksen, lähetä pantaan tekstiviesti: ?TRG_50_0
!TRG_01/01_0…
Aluehälytys. Jos olet pannan omistaja ja sinulla on Tracker ohjelma, ei viestistä tarvitse välittää. Mikäli tämä viesti tulee jostain muusta pannasta vain sinä voit sen peruuttaa. Aluehälytys lähetetään aina siihen numeroon josta se on asetettu, vaikka pantaan vaihdettaisiin SIM-korttikin. Luonnollisesti jos pantaan on vaihdettu SIM-kortti tulevat viestit sinulle numerosta jota et tunnista tutuksi. Peruuttaaksesi lähetyksen, lähetä pantaan tekstiviesti: ?TRG_0_0
!CNF_01/01_0340…
AGPS ilmoitus. Lähetetään oletuksena sille joka on asettanut AGPS latauksen päälle. Jos pantasi on oma (G400FI, G500, G500FI, G1000 tai Supra) ja se on hankittu 2016 syksyllä tai olet päivittänyt 2016 syksyllä pantaan ohjelmiston, voit siirtyä käyttämään AGPS ilmoitusta datayhteyden yli. Tällöin panta ei lähetä tekstiviestillä tietoja. Muutoksen voit tehdä Tracker for Android ohjelmassa Klikkaa koiran nimestä >> Asetuskomennot >> Aseta AGPS tila. Valitse sieltä esim Lataa käynnistettäessä.
Jos panta ei ole omasi tai panta on em. vanhempi, vastaa AGPS latausviestiin seuraavalla tekstiviestillä: ?CNF_01/01_0347_0__
Huomaa että 0:n jälkeen on kaksi kappaletta alaviivaa ”_”
Muussa tapauksessa
Omistajan aloittaessa uudelleen saman toiminnon jota hän teki, siirtyvät viestinlähetykset automaattisesti hänen numeroon. Jos sinulla on epäilys että pantasi lähettää viestejä tuntemattomaan paikkaan niin peruutukset voidaan tehdä myös Tracker tuesta 0600-414310 tai lähettämällä panta huoltoon uudelleenohjelmoitavaksi.

Kuinka ”resetoida” Tracker-ohjelma mahdollisissa ongelmatilanteissa?

Voit poistaa ohjelman paikallisesti laitteeseesi tallentamat tiedot näin:

– Varmista, että sinulla on tiedossa jakonimi/puhelinnumero/lisenssikoodi jota haluat käyttää ja huomioi isot ja pienet kirjaimet.
– Sulje Tracker Hunter 6 sovellus
– Avaa Googlen Asetukset > Sovellukset > TH6 > Pysäytä/Lopeta sovellus
– Googlen Asetukset > Sovellukset > TH6 > Tallennustila > ”Tyhjennä välimuisti” ja ”Poista tiedot”
– Sen jälkeen käynnistä Tracker Hunter 6-sovellus uudestaan

Miksi livekohteen salasanan vaihdon jälkeen kohteen vanha salasana toimii yhä ristiinpaikannuksessa?

Tracker livepalveluun tehdyt salasanojen muutokset päivittyvät ristiinpaikannukseen tunnin välein.

Mitä hyötyä ryhmästä on?

Ryhmän sisällä ”kaikki näkevät kaiken”. Liittyessäsi ryhmään näet automaattisesti kaikki ryhmään kuuluvat jäsenet, koirat, aluerajat sekä passipaikat. Ryhmään liittyminen on nopeaa ja helppoa, valitset komennon ”liity ryhmään” ja annat ryhmän jakonimen sekä salasanan ja olet heti tilanteen tasalla.
Tracker suosittelee ryhmän perustamista kaikille jahtiporukoille – ”yhdessä koet enemmän”.

Onko ryhmän koolla väliä? Montako kaveria tai koiraa ryhmässä voi olla? Miten liittyä, luoda uusi tai hallinnoida ryhmää?

Yhdessä ryhmässä voi olla noin 280 passimiestä ja koiraa.
Ryhmiä voi olla puhelimessa monta.

Uuden ryhmän luomista tai ryhmään liittymistä varten jahtipuhelimessasi olevalla Trackerin sovelluksella täytyy olla voimassa oleva lisenssi ja nettiyhteys käytettävissään ja yhteys Trackerin livepalveluun.

Ryhmään voit liittyä avaamalla sovelluksen oikean puolen valikon > Plus-merkki > Liity ryhmään > Anna ryhmän käyttämä jakonimi ja salasana jotka saat ryhmän pääkäyttäjältä

Uuden ryhmän voit luoda avaamalla sovelluksen oikean puolen valikon > Valitse yläreunasta välilehti ”Omat merkinnät” > Plus-merkki > Perusta uusi ryhmä > Täytä ryhmän perustamista varten pyydetyt tiedot

Kun ryhmä on luotu, niin se näkyy kohdevalikon yläreunassa omalla välilehdellään. Voit hallinnoida sitä, eli lisätä siihen toisia metsästäjiä, koiria tai muuta sisältöä napauttamalla ryhmän nimeä > valitse oikeasta yläkulmasta rattaan-kuvake > Voit silloin valita mm. ”Kutsu kavereita” tai ”Lisää GPS-paikannin”. Tämän valikon kautta voit myös poistaa kohteita ryhmästä.

Jos haluat jakaa ryhmään omista kohteistasi esimerkiksi kiintopisteen, alueen tms. niin napauta kyseisen kohteen nimeä kohdeluettelossa > valitse oikeasta yläreunasta 3pistettä-kuvake > Jaa > Valitse listalta ryhmä jolle haluat kyseisen kohteen jakaa

Miten saan koordinaatit näkyviin?

Avaa Tracker Hunter 6 – sovelluksesta näytön vasemman reunan valikko
Valitse sieltä > Asetukset > Näyttö > Kartan keskipisteen koordinaatit

Vedä tuon kohdan oikealla puolella näkyvä liukukytkin oikealle (väri muuttuu vihreäksi) ja palaa sitten takaisin karttanäkymään

Kartan keskipisteen kohdalle olevat koordinaatit näkyvät karttanäkymän vasemmassa yläkulmassa

Käytettyä koordinaatistoa saat vaihdettua:
TH6 > Vasen valikko > Asetukset > Näyttö > Koordinaattien muoto

TravelSIM ja Ultracom :n panta – Miten ostan ja lisään saldoa TravelSIM:lle?

Liittymän saldon voi tarkistaa, tai uutta saldoa lisätä, osoitteessa: https://www.tracker.fi/travelsim/
Lisäsaldoa voi ostaa Trackerin verkkokaupasta: https://www.tracker.fi/travelsim/

Miten vaihdan SIM-kortin pantaan?


SIM-kortin asentaminen Trackerin pantaan: Youtube-video
Uuden SIM-kortin vaihtaminen paikantimeen
1. Sammuta paikannin
2. Irroita SIM kortti
3. Aseta uusi SIM kortti
4. HUOM, älä siirrä vanhaa SIM korttia toiseen paikantimeen ennen kuin uusi SIM kortti toimii.
5. Käynnistä paikannin
6. Odota n. 10 min, jonka jälkeen paikannin alkaa toimia automaattisesti uudelleen
7. Ellei ala toimia, käynnistä paikannin uudelleen
8. Käy Ohjelmassa pannan Live- ja Näyttöasetukset valikossa, jolloin puhelinnumero päivittyy ohjelmaan
9. Jos haluat käyttää vanhaa SIM korttia jossain toisessa paikantimessa voit nyt käyttää sitä
10. Ellei paikkaa ala automaattisesti tulla pannasta, niin käy asettamassa ohjelman Live seurannasta 1 minuutin Live seuranta päälle

Uuden paikantimen vaihtaminen vanhan tilalle
1. Sammuta Vanha paikannin
2. Irroita SIM kortti
3. Aseta SIM kortti uuteen paikantimeen
4. HUOM, älä aseta vanhaan paikantimeen uutta SIM korttia ennen kuin uusi paikannin toimii.
5. Käynnistä paikannin
6. Odota n. 10 min, jonka jälkeen uusi paikannin alkaa toimia automaattisesti uudelleen
7. Ellei ala toimia, käynnistä paikannin uudelleen
8. Käy Ohjelmassa pannan Live- ja Näyttöasetukset valikossa, jolloin paikantimen tyyppi päivittyy ohjelmaan
9. Jos haluat käyttää vanhaa paikanninta jollain muulla SIM kortilla ja rekisteröidä sen uutena Live palveluun, voit nyt tehdä sen.
10. Ellei paikkaa ala automaattisesti tulla pannasta, niin käy asettamassa ohjelman Live seurannasta 1 minuutin Live seuranta päälle


Tracker Live ja Omistajan/Katselijan/Ryhmän oikeudet, kohteen seurantaan ja jälkipeleihin

Oikeudet pannan osalta menee livepalvelussa seuraavasti sen suhteen kuka näkee, kuka pystyy paikantamaan ja miten oikeudet päivittyy:

Omistajat:
a. Omistajan salasanalla. Jos salasana on oikea.
b. Näkevät pannan kaiken historian ja kaiken tiedon (jälkipelit)
c. Näkevät pannan paikat vaikka ”Katselu sallittu” olisi pois päältä
d. Voivat lisätä pannan ryhmään, poistaa ryhmästä tai jakaa kaverille
e. Voivat muuttaa pannan asetuksia, aloittaa seurantoja jne.

Katselijat
a. Katselijan salasanalla ja jakonimellä
b. Näkevät pannan kuluvan päivän historian (jälkipelit)
c. Eivät näe pantaa kartalla jos ”Katselu sallittu” on pois päältä

Ryhmien kautta kohdetta seuraavat:
a. Eivät näe pannan jakonimeä, eikä mitään salasanoja
b. Jos halutaan että ryhmän kohteissa ei näy pantaa, täytyy panta poistaa ryhmästä. Katselijan tai omistajan salasanalla ei ole mitään merkitystä tässä asiassa.
c. Eivät näe pantaa kartalla, jos kohteen asetukset-valikon kohdassa ”Katselu sallittu” on valittu pois päältä, eli sillä voidaan estää väliaikaisesti pannan näkyminen.
d. Ryhmän kautta näkee vain kuluvan päivän historian (jälkipelit)

Huom! Jos vaihdat kohteen omistajan/katselijan salasanaa, niin muistathan, ettei muutos päivity ristiinpaikannukseen heti. Vanha salasana lakkaa toimimasta vasta tunnin kuluttua.

Puhelin ei yhdisty livepalveluun (Oma Paikka – ei kirjautuneena)

Usein voi riittää pelkästään puhelimen käynnistäminen uudestaan, mutta jos ei siitä ei ole apua, niin tarkista Android – puhelimestasi, että:

– Mobiilidata on päällä (Sammuta WiFi, jos on päällä)
– Tupla SIM puhelimissa usein vain 1. SIM-korttipaikan liittymällä datayhteys (kumpi SIM käytössä kun ongelma havaittiin?)
– Tietoturvaohjelmat eivät estä Trackerin nettiyhteyttä
– Puhelimen virransäästö voi puuttua sovellusten nettiyhteyden käyttöön
– Puhelimen sovellustenhallinta > Tracker > Luvat > Onhan netin käyttö sallittu?
– Tarvittaessa tarkista oman mobiilioperaattorisi kautta onko kaikki liittymän palvelut käytettävissä ja onko käyttöalueen mobiiliverkko ok.

Jos sovelluksen yläreunassa näkyy Trackerin logon mallinen kuvake on:
Vihreänä = Live yhteys on aktivoituna

Harmaana = Tähän on 3 mahdollista syytä:
1. Liveyhteys on pois päältä tai katkennut
2. Laitteen nettiyhteys on katkennut
3. Trackerin tuotelisenssi on vanhentunut

Vihreä nuoli kuvakkeen keskellä = Liveyhteys on katkennut ja sovellus yrittää luoda yhteyden automaattisesti uudestaan

Pyöreä varoitusmerkki kuvakkeen keskellä = Ongelma yhteyden muodostamisessa

Puhelimen virransäästöasetusten vaikutus

Monissa puhelimissa on olemassa virransäästötoimintoja tai ne voi asettaa virransäästötilaan. Näissä tiloissa puhelin katkaisee ohjelmalta yhteyden palvelimeen tai jopa pysäyttää ohjelman toiminnan. Joskus palautuminen tällaisesta tilasta ei onnistu tai saattaa kestää. Ohjelman uudelleenkäynnistäminen korjaa tilanteen yleensä.
Seuraavat ohjeet ovat esimerkinomaisia, koska puhelinten ominaisuudet vaihtelevat puhelinmalli- ja käyttöjärjestelmäkohtaisesti, eli ominaisuus saattaa löytyä jonkun toisen valikon alta, jollain toisella nimellä tai sitten sitä ei ole. Jotta ohjelma säilyttäisi yhteyden jatkuvasti voit tehdä seuraavasti:

– Virransäästötoiminnot: Tyypillisesti näitä saattaa löytyä puhelimen Akku – asetuksen alla, siellä voi olla valikko esim ”Akun käytön optimointi”. Jos ongelmia esiintyy: Poista Tracker ohjelman virransäästö.
– Datarajoitukset: Tyypillisesti näitä saattaa löytyä puhelimen Sovellukset – asetuksen alla, siellä voi olla valikko esim ”Erikoistoiminnot”. Jos ongelmia esiintyy: Anna Tracker-ohjelman käyttää rajoittamattomasti dataa, ts poista rajoitus.
– Myös muualla puhelimessa voi esiintyä vastaavia kohtia.

Puhelimen kyky muodostaa ja ylläpitää datayhteyttä


– Puhelimissa on eroja, samoin kuin matkapuhelinverkoissa. Voi olla että puhelimessa toimii hyvin 4G mutta esimerkiksi taajaman ulkopuolella siirryttäessä 3G tai 2G tiloihin, sama puhelin ei enää toimikaan yhtä hyvin. Lisäksi puhelimen antenni ja sen kyky toimia verkkojen vaihtuessa ovat erilaisia. Joku toinen puhelin toimii sillä kohtaa ihan hyvin. Ei ole yleispätevää neuvoa siitä missä puhelimessa toiminta on parempaa kuin toisissa, mutta tyypillisesti kalliimpi liittymä ja tunnetumpi valmistaja tuottaa paremman lopputuloksen. Tähänkin voi kuitenkin olla poikkeuksia puoleen ja toiseen.

– Voit kokeilla asettaa puhelimen asetuksista pelkkä 3G, pelkkä 2G tai pelkkä 4G tilaan.

Hae paikka varareittiä ”kärrynpyörä”

– Yksi tärkeä ominaisuus, joka kannattaa opetella on ns. ”kärrynpyörä” – hae paikka. Se on näytön alalaidassa, keskellä näyttöä. Sillä voit yrittää hakea eri reittiä paikantimen viimeisen paikan palvelusta ja saat paikkaa varareittiä 15 minuutin ajan painalluksesta.

Ongelmia tuotteiden lisäpalveluajan tai lisäpalvelujen ostamiseen liittyen?

Huom! Tarkistathan minkä myyntikanavan kautta olet tehnyt ostoksesi. Esim. jälleenmyyjän verkkokaupan kautta tehtyjen ostosten maksutapahtumiin ei pääse käsiksi Trackerin kautta, vaan silloin on otettava yhteyttä kyseiseen jälleenmyyjään jonka verkkokaupan kautta ostoskin on tehty.
Trackerin ohjelman lisenssin 1v jatkoajan (tai tuotteelle aktivoitavia lisälisenssejä, kuten UP:n ristiinseuranta) voi ostaa kolmellakin eri tavalla:
– Trackerin verkkokaupasta https://shop.tracker.fi/
– Sovelluksen lisenssit-valikon kautta
– Trackerin jälleenmyyjältä
Jos sovelluksen lisenssit-valikon kautta tehty ostos ei tunnu valtuuttuvan voimaan tuotteelle, klikkaa uudestaan ”Osta palveluaikaa” – painiketta ja sovellus voi hyvinkin ilmoittaa ”Ostoksesi on päivitetty” ja tämän jälkeen tuotteen tai sen lisäpalvelun käyttöajan voimassaoloaika näkyy jatketun tuon ostetun lisäpalveluajan verran myös lisenssit-valikossa olevissa tiedoissa.
Jos ostit jatkoajan www.tracker.fi sivuston verkkokaupan kautta, etkä ole saanut ostoksestasi tilausvahvistusta ja näin ollen hukassa on tuo ostettu lisäajan aktivointikoodi, niin tarkista ettei tilausvahvistuksena tullut sähköposti ole mennyt ”Roskaposti” kansioon.
Mutta jos maksu on lähtenyt tililtäsi ja tilausvahvistusta ei ole ostoksesta sinulle tullut, niin laita sähköpostilla osoitteeseen sales(at)tracker.fi ne tiedot jotka verkkopankissa tästä ostoksestasi näkyy:
– Pvm/kellonaika ostokselle
– Viitenumero
– Arkistointitunnus
– Summa
– Sen tuotteen nimi jonka ostit
– Ostoksen yhteydessä käyttämäsi sähköpostiosoite
. . . eli yllä maintut tiedot (tai ne mitkä ostotapahtumasta saatavilla on) sähköpostilla osoitteeseen sales(at)tracker.fi
Trackerin jälleenmyyjältä tehtyjen lisenssiostojen suhteen jos tulee ongelmia, niin selvitä ongelmaa ensin kyseisen jälleenmyyjän kanssa ja jälleenmyyjä taas tekee tarvittaessa yhteistyötä Trackerin kanssa ongelman ratkaisemiseksi.

Pannan AGPS-päivitys ei onnistu, missä vika ja miten toimin?

Tracker Artemis
Toipuminen on automaattista. Voit tarvittaessa kokeilla lähettää pantaan uudelleenkäynnistys komennon Kohteet > Kaikki kohteet > GPS paikantimet > <Pannan nimi> > Asetuskomennot – valikosta

Vanhemmat pannat
Panta yrittää ladata GPS avusteen (AGPS) 10 kertaa ja jos ei onnistu niin sitten se keskeyttää lataamisen.
GPS avusteen lataaminen matkapuhelinverkon kautta auttaa paikantimen toimintaa heikoissa satelliittiolosuhteissa tai koiran liikkuessa runsaasti peitteisessä maastossa, jolloin samaa dataa ei saada välttämättä ladattua suoraan satelliiteista kuten normaalisti. Paikannus toimii useamman tunnin, kun tieto on onnistuttu lataamaan joko matkapuhelinverkon tai suoraan satelliittien kautta.
Jos paikannin pysähtyy noin minuutiksi paikoilleen tai koira etenee esimerkiksi suoraa tietä pitkin, saadaan tieto luettua suoraan satelliittien kautta.
Usein pannalta saatta tulla ilmoitus virhekoodeista AGPS:n lautaukseen liittyen ja vaikka virhekoodit voivat vaihdella, niin useimmilla niistä on taustalla yksi ja sama syy > pannalla on ollut ongelmia nettiyhteyden kanssa AGPS-paketin lataamisen aikana. Sen seurauksena yhteys on latauksen aikana katkennut tai ollut pitkiä viiveitä ja tuo paketti ei ole päätynyt ehjänä pantaan asti.
Tuossa ei välttämättä tarvitse tehdä muuta ottaa tavaksi käynnistää panta aina ennen jahtia alueella, jossa pannan käyttämän operaattorin verkko on hyvä ja ok.
Uudemmissa, Tracker SUPRA, Tracker G1000, Tracker G500FI ja Tracker G400FI, pannoissa käynnistäminen virtakytkimestä palauttaa pantaan aina tehdasasetukset (oletusasetukset) riippumatta siitä, mitkä asetukset pannalla on ollut käytössä ennen käynnistämistä. Jos jokin epäedullinen asetus oli syy ongelmiin, niin tämän jälkeen pitäisi asetukset olla oletusarvoilla ja kunnossa.
Jos alue jolla pantaa yleensä käytetään on mobiiliverkon osalta epävarmaa aluetta (paikallisia katveita?), niin silloin voisi ennen jahtia avata kohteen tiedoista > Asetuskomennot > Aseta AGPS-tila
– ”Lataus vanhentuessa” > Tällöin ei panta tarvitse joka kerta käynnistyessään ladata uutta AGPS-dataa, koska lataa kerralla isomman satsii
– ”Lautaus käynnistyessä” > Jos laitat pannan aina päälle alueella jossa kentät on hyvät ja lataus onnistuu ja sitten vasta panta koiran kaulaan
Mutta tilanteissa joissa koira ei ole lähettyvillä, vaan ajo on jo päällä ja Trackerin ohjelmaan tulee pannalta ilmoitus ongelmista AGPS:n latauksessa, voi samaan aikaan tulla ongelmia myös livepaikannuksessa, sillä molemmat (AGPS-lataus/Live) tarvitsevat hyvän signaalin toimiakseen kunnolla.
TravelSIM liittymää käyttävillä pannoilla voi tällöin riittää korjauksena pelkkä uudelleen käynnistys: Kohteen asetukset > Asetuskomennot > Käynnistä paikannin uudelleen.
Samalla, uudelleen käynnistyessään pannan liittymä joutuu neuvottelemaan uudemman kerran yhteyden paikallisen tukiaseman kanssa ja näin panta voi saada neuvoteltua yhteyden verkkon paremmilla arvoilla kuin ongelmien päällä ollessa ja paikannus + AGPS, jälleen kunnossa ja ok.
Jos soitto pannalle menee kuitenkin läpi (pannan käyttämä liittymä siis kirjautuneena operaattorin verkkoon), niin silloin koiranpannalla voi auttaa kohteen asetuskomennoista valittu vakioasetusten palautus, eli Trackerin ohjelman kohdeluettelosta klikata kohteen tiedot auki > Asetuskomennot > listan alimmaisena löytyy: ”Palauta vakioasetukset”
Siinähän tulee myös päivitettyä ne operaattoriasetukset joita viestit ja netti (myös AGPS-lataus) tarvitsee toimiakseen.
Samalla päivittyvät myös GPS:n tehoasetukset ja AGPS-asetukset, jotka vaikuttavat pannan paikkatiedon saantiin.
Näissä ohjeen alkupuolella listatuissa uudemmissa pannoissa, tai jos vanhempaan pantaan on päivitetty sw1.26.00 tai uudempi, ohjelmisto käynnistää pannan aina seuraavilla asetuksilla (tai jos valitset ”Palauta tehdasasetukset”), riippumatta siitä mitä ne ovat olleet aiemman jahdin aikana:
– Päällä on Tracker Smart
– 1min taustaseuranta liven kautta
– Hälytykset pois päältä
– AGPS päällä ja lataus: ”Käynnistettäessä”
– AGPS Online – lataus: ”Vanhentuessa”
Kun ongelma on poistunut, niin voit halutessasi muokata näitä oletusasetuksia kohteen tiedoista Asetuskomennot-valikon kautta
Ohjeessa mainitut valikot ja komennot löytyvät Tracker for Android – ohjelmaa käytettäessä

Miten toimitaan, jos haluaa vaihtaa Trackerin livepalvelussa käyttämänsä jakonimen?

Trackerin livepalvelussa käyttämääsi jakonimeä ei pysty muokkaamaan

Käyttäjän tai gps-paikantimen jakonimeä ei pystytä muokkaamaan myöskään Trackerin tuen toimesta, mutta se voidaan poistaa palvelimelta ja sen jälkeen voit rekisteröidä uuden jakonimen käyttöösi

Otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tukeen

Kun uusi jakonimi on luotu, sen kohdeluettelo on tyhjä

Aiemman jakonimen kohdeluettelossa olevat kohteet täytyy hakea livepalvelusta uudestaan, joten ota ennen tätä muutosta talteen käyttämiesi paikantimien ja kavereiden jakonimet ja käyttämäsi salasanat

Jos sen jakonimesi kohdeluettelossa joka poistetaan palvelimelta, on kohteita paljon (myös kiintopisteitä, alueita, viivoja jne.) niin voit luoda ryhmän jolle jaat nämä kohteet vanhan jakonimesi kohdeluettelosta ja liityt uudella jakonimelläsi sitten saman ryhmän jäseneksi ja saat sitä kautta ne uudestaan näkyviin kohdeluetteloosi

Tracker Hunter 2 (tai vanhempi Tracker MyWay) ja kartanlataus ei onnistu?

Tracker Hunter 2 ja Tracker Hunter 3 ohjelmat eivät ole enää tuettuja

”Oma Paikka” – kohteen tilatiedot (GSM Signaali, Satelliitit jne) eivät päivity?

Käytännössä ongelma ilmennyt niin, että ”Oma Paikka” – kohteen tilatiedot (GSM signaali, Satelliittien määrä tms) joko eivät päivity oikein tai ei päivity ensinkään. Syynä on se, että joissain puhelimissa näitä tietoja ei aina saada laitteesta luettua, joko johtuen puhelimen piirisarjasta tai muusta puutteesta puhelimessa. Joskus vika voi koskea vain osaa verkoista, esim 2G ja 3G voi toimia ja 4G taas ei.
Varmistathan myös, että:
– puhelimessasi on GPS/kompassi päällä ja käytettävissä
– ei laitteessa ole lentokonetila käytössä tai laite yhteydessä nettiin Wifi/WLAN:n kautta.
– Lisäksi jos ns. tupla-SIM puhelin, niin netin käyttö ei ehkä ole mahdollista kuin toiselle näistä kahdesta SIM-korttipaikasta.
– Android-puhelimissa kaikki tarvittavat luvat sallittuna Trackerin ohjelmalle: Sovellustenhallinta > Tracker > Luvat (Netin käyttö sallittu? Paikannus sallittu?)

Merikartta/syvyyskäyrät tai tilarajat ei näy kartalla?

Tilarajat saat kartalle näkyviin etenemällä tämän opastevideon mukaan

Kun avaat yllä mainitun videon ohjeiden mukaan tuon kartta-valikon, on sen lopussa painike ”Lisää tasoja”
Se avaa uuden listan josta voi valita mm. ”Merikarttojen erikoiskartat” ja ”Traficom-syvyyskäyrät”

Jos laitteellasi tulee suorituskykyongelmia kartan käsittelyssä näytöllä > Avaa vasemman laidan valikosta ”Asetukset” > sitten ”Kartat”
Testaa onko vaikutusta jos ensin tyhjennät karttavälimuistin alimmasta painikkeesta ja sitten pienennät tai suurennat karttavälimuistin kokoa tuosta 1Gt oletusarvosta

Merikartat on karttamateriaali jonka Tracker välittää asiakkailleen sellaisenaan kuin se Traficomin palvelimilta on tarjolla

Eli emme pääse itse vaikuttamaan merikarttojen karttamateriaaliin, syvyyskäyriin, väylämerkkeihin tms. tai jos merikarttaa ei jostain syystä ole saatavilla jollain tietyllä alueella

Trackerin Nettikäyttöliittymä, jota moni käytti karttamerkintöjen tekemiseen poistui käytöstä kesäkuun 2020 alussa

Kartta on epäselvä tai karttapohja väärän värinen?

Kokeile jos kahden sormen eleellä ”nipistät” näytöllä ja seuraa terävöityykö kartta normaalin näköiseksi tai normaalin väriseksi (jos esim. zoomi isolla ja koko ruudun täyttää pelkkä kartan taustaväri?)
Trackerin ohjelma näyttää vaalean vihreällä pohjalla esim. metsähallituksen metsästysalueita (jos tällaisella alueella olette) ja ne saa pois näytöltä > Karttanäkymä > Oikealla näkyvän plus/miinus merkkien välistä kartta-asetusten painike > Metsähallituksen metsästysalueet > Pois päältä
Jos jokin kartan taustaväri onkin yhtäkkiä tavallista tummempi, niin voi olla, että aktiivisena ja valittuna on useampi kuin yksi samanvärinen kartta-alue näytettäväksi päälekkäin (Sama alue tallennettuna kahdella eri nimellä kohdeluetteloon). Esimerkiksi vihreällä taustavärillä merkitty ”Sallittu jahtialue”.
Kokeile poistaa kaikki mahdolliset ryhmät seurannasta > Kohteet > Ryhmät > Ota pois aktiivisesta seurannasta ja palaa karttanäkymälle. Jos tämä auttoi, niin kyseinen kartta-alue liittyi jonkin ryhmän kautta jaettuihin alueisiin.
Jos haluat muokata esim. oman metsästysseuran kautta jaetun alueen taustavärejä, niin se onnistuu tätä kautta:
Kohdeluettelo > Kaikki > Alueet > Valitse kyseinen alue > ”Live- ja näyttöasetukset” > Viivatyyppi > Valitse viivatyyppi
Tulee näkyviin lista ja neljä vaihtoehtoa:
Normaali (Ei käytetä mitään erityistä taustaväriä)
Sallittu alue (vihreä)
Kielletty alue (punainen)
Sitten on 10 muutakin värivaihtoehtoa josta voi valita mieleisensä
Ohjeet tehty Trackerin ohjelman Android-versiolle

Pannan ohjelmiston päivittäminen


Supra, G1000, G500, G400FI
Laitteen ohjelmiston voi päivittää itse tai päivittää Tracker Huollossa.
Vanhemman pannan, joka ei tue OTA-päivitystä, voi päivittää vain huollossa.
Aloita laitteen ohjelmistopäivitys avaamalla Trackerin Android-ohjelman kohdevalikko.
Sen painike löytyy karttanäkymän vasemmasta alakulmasta (pisaran mallinen kuvake)
– Klikkaa päivitettävän pannan livekohteen nimeä
– Valitse kohteen tiedoista: Asetuskomennot
– Avautuvan valikon loppupuolelta löytyy punaisella: ”Ohjelmistopäivitys saatavilla”
Varmista, että panta on tällöin kytkettynä laturiin ja että panta on laitettu päälle virtakytkimestä.
Ohjelmiston lataaminen/asentaminen voi kestää n. 30min ja ohjelmistopäivityksen aikana sekä vihreä että punainen merkkivalo palavat.

Tracker Artemis
– Käytä laitetta normaalisti. Päivitys latautuu taustalla itsestään ja asentuu automaattisesti seuraavassa uudelleenkäynnistyksessä, kun laite ei ole laturissa.

Miksi kokonaishaukkuaika, liikemäärä, tai joku muu tieto katoaa pannan tiedoista?

Uusille pantaohjelmaversioille tarvitaan vastinpariksi myös uusin Tracker-ohjelmaversio puhelimeen.
Jos jollakin pannan käyttäjistä on vanha ohjelma ja hän esimerkiksi pyytää sillä tihennetyn seurannan, ei siinä pyynnössä mene mukana pyyntöä uusille ominaisuuksille.
Tällöin panta ei noita tietoja myöskään lähetä ja silloin ne eivät myös kenelläkään näy. On siis suositeltavaa että kaikilla joilla on omistajan salasana pantaan on aina uusin Trackerilta saatava versio Tracker ohjelmasta puhelimessaan.

Kuinka Haukkuhälytys toimii?

Haukkuhälytys
Laitteessa on myös haukku-/hiljaisuushälytys. Se lähettää ohjelmaan push notifikaatiolla tiedon, jos koiran haukkutiheys on ylittänyt tai alittanut raja-arvon tiettynä seuranta-aikana.
Haukkuhälytys asetetaan päälle seuraavasti:
Tracker for Android: Valitse Kohteet > Kaikki > GPS-paikantimet > <koiran nimi> > Seurannat ja hälytykset > Aseta hälytys > Haukkuhälytys > Anna haukun kesto ja tiheys > Ok
Laite lähettää haukun alkamishälytyksen, mikäli haukkutiheyden keskiarvo ylittää asettamasi haukkutiheys-arvon asettamassasi ajassa.
Koiran haukun päättyminen ilmoitetaan vastaavasti, kun haukkutiheys taas laskee alle asettamasi haukkutiheys-arvon asettamassasi ajassa.

Mitä puhelimen ilmoituspalkissa (yläpalkissa) näkyvät Tracker logon eri tilat tarkoittavat?

Tracker ohjelman ollessa käynnissä, puhelimen näytön yläreunassa olevaan ilmoituspalkkiin tulee Tracker logo. Logo ilmaisee seuraavat tilat (kuva alla).

Kuvakkeiden merkitys, luettaessa vasemmalta oikealle:
1. Yhdistetään Ohjelma on luomassa yhteyttä Tracker Live -palveluun
2. Yhdistetty Kaikki Ok
3. Ei liveyhteyttä Tracker Live on kytketty pois päältä.
4. Ongelma yhteyden muodostamisessa
Huom! alkaen Tracker for Android versiosta 4.03 (29.11.2018), nämä kuvakkeet ovat ”mustavalkoisia”. Aiemmin niissä oli värit. Värittömyys johtuu siitä että uudet Android versiot ja kehitystyökalut eivät tue värien käyttöä ilmoituspalkissa.

Tracker-ohjelman tilatiedot

Trackerin sovelluksen käyttämät tietoliikenneportit



Trackerin sovelluksen käyttämät tietoliikenneportit:

Portti / Protocol

80 (http)
443 (https)
4443 (https)
11000 (UDP)
11111 (UDP)
11121 (UDP)

Kuinka seuraan b-barkin livekohdetta Tracker-ohjelmassa?

Voit lisätä B-barkin livekohteen kohdeluetteloosi Trackerin livepalvelun kautta. Erillistä seurantalisenssiä ei tarvita. Trackerin sovelluksen oma lisenssi täytyy olla voimassa jotta livepalvelua voi käyttää.

– Avaa sovelluksen karttanäkymän oikeasta reunasta kohdevalikko
– Klikkaa valikon alareunasta plus-painiketta
– Valitse: ”b-bark panta”
– Anna pannan omistajalta saamasi pannan puhelinnumero
– Klikkaa ”Lisää”
– Jos pannalle on asetettu PIN-koodi, sitä kysytään erikseen sen jälkeen kun olet valinnut ”Lisää”. Pannan PIN-koodin saat pannan omistajalta.

Kuinka asetan, näytän ja peruutan hälytyksen pannasta?

Haukku- ja aluehälytys -toiminteessa koirapaikannin monitoroi itse haukun alkamista ja päättymistä tai koiran menemistä ulos määritellyltä alueelta. Hälytys toimii itsenäisesti riippumatta asetetusta seurantatiheydestä. Kun hälytys tulee, se ilmestyy ”verhoon” puhelimen ylälaitaan, josta alas vetämällä ja klikkaamalla loppuu hälytysääni ja voit avata hälytyksen tiedot sekä peruuttaa hälytyksen.
 
Uusissa koirapaikantimissa hälytys tapahtuu datayhteyden yli Push tyyppisenä viestinä, eli ne toimivat vaikka Tracker ohjelma olisi sammutettuna.
 
Tällä videolla näytetään kuinka asetat, katsot ja peruutat hälytyksen: https://www.youtube.com/watch?v=Pguc6OPVKoY&feature=youtu.be

Kuinka haukkuviivan piirto toimii?

Uusilla paikantimilla, (SW versio alkaen v1.25.00) haukkuviiva alkaa, kun koira on haukahtanut viimeisen 10 s aikaan vähintään 4 kertaa ja viivan piirto loppuu, kun koira on 10 sekuntia haukkumatta <=1 haukahdusta 10 sekunnissa. Tällä ratkaisulla haukkuviiva on saatu vanhoja paikantimia tarkemmaksi ja siitä erottuvat aiempaa selkeämmin esimerkiksi hirvikoirilla pysäytysyritykset ja siirtyvä haukku tai ajokoirilla lyhetkin hukat.

Kokonaishaukkuaikaa lasketaan minuutin tarkkuudella ja siihen lasketaan ne minuutit jolloin haukkuviivaa on piirtynyt edes lyhyt pätkä.

Uusissa paikantimissa koira haukkuu / ei hauku -tila ja haukkuajan laskenta tehdään paikantimissa, jolloin se ei ole riippuvainen seurantatiheyden asettamisesta.

Tracker ohjelmassa oleva ”Näytä haukku kartalla” – asetus vaikuttaa ainoastaan vanhoihin paikantimiin. Niissä haukkuviivan piirto on perustunut minuuttilukemaan ja tällä asetuksella on voinut asettaa ”haukkua minuutissa” – rajan jonka mukaan koiran haukku on piirretty kartalle tai on jätetty piirtämättä.

”Miksi paikannus ei onnistu enää vanhoilla TTA-310 sarja, Pointer2008 jne. paikantimilla?”


Vanhimmat paikantimet, kuten Pointetr2008 tai TTA-310 sarjan pannat ei saa enää paikkatietoa kartalle tekstiviestipaikannuksella, eikä myöskään livepalvelun kautta.
 
Aikanaan se perustui pannan puhelinnumeroon tieto siitä mistä pannasta paikkatietoviesti tuli. Googlen asettamista rajoitteista johtuen Tracker-ohjelma ei enää voi selvittää tekstiviestin lähettäjän puhelinnumeroa ja siten saapuvasta tekstiviestistä ei voi tietää enää miltä pannalta viesti tuli.

Uusissa pannoissa viestin sisällä on mukana laitteen yksilöintitieto ja siten niissä ei ole tätä ongelmaa. Samoin livepaikannus ei näillä pannoilla enää toimi, johtuen Googlen rajoitteista sekä näiden pantojen käyttämästä paikkatietovastauksissa käytetystä viestimuodosta.

Huoltoon näitä pantoja ei kannata lähetää, sillä huolto ei näille pannoille pysty tilannetta korjaamaan tekstivisti- tai livepaikannuksen osalta, eikä näin vanhoille pannoille ole uusia varaosia pystynyt tilaamaan enää pitkään aikaan